تبلیغات
برکه معرفت - قرآن نمی گوید که مسیحیان و یهودیان را بکشید + فیلم
"همیشه می توان تولدی دوباره داشت..به روز شدن شبهای یکشنبه "
[http://www.aparat.com/v/N09JZ]

قرآن نمی‌گوید تمام مسیحیان و یهودیان را در هر کجا یافتید بکشید

برخی آیه‌ها وجود دارند که مردم معنای آن را تغییر داده و مثلاً می‌گویند چرا قرآن می‌گوید تمام مسیحیان و یهودیان را در هر کجا یافتید بکشید. و این هنگامی رخ می‌دهد که ما به آیات مسیحی نگاه می‌کنیم. اما ما در قرآن هیچ گونه دستوری بر کشتن یهودیان و مسیحیان نداریم. تنها چیزی که ما داریم این است که در آیه‌ای از واژه «قتال» استفاده کرده است.[1] و قتال یک واژه گسترده‌ای است. این مشابه استفاده از واژه (fight) به معنای جنگیدن است. اما جنگیدن با چه؟ شاید منظورم جنگیدن در حمله جنگی است. شاید منظورم جنگ با چیزی است که در ذهن من است. شاید منظورم جنگیدن با یک شخص است. خوب این واژه یک واژه کلی است. مثل استعمال واژه (hit) و اراده معنی اصابت کردن به نقطه‌ای یا خوردن به چیزی است و یا برخورد کردن با شما با ارائه یک ایده. پس این یک واژه اصطلاح است. و شما ملزم هستید معنای خاص مد نظرتان را بدانید.

واژه «قتال» هم که در این آیه از آن استفاده شده است، در واقع معادل واژه (combat) به معنای پیکار و نبرد است. در انگلیسی از واژه combat استفاده می‌شود. و اولین چیز و اولین مرجعی که این واژه (قتال) از آن می‌آید، پاسخ به پرسشی است که برخی از حضرت محمد (ص) پرسیده بودند. چه کسی پرسیده بود؟ یکی از همراهان (صحابه) او. بالاخره مثل کسی که از شیخی سوال می‌پرسد برای آنها هم سوالی مطرح شده بود. آنها هم از پیامبر سوالاتی پرسیده بودند. یکی از آن سوالات این بود که چه دیدگاهی درباره ماه‌های جدید دارید؟ آیا این پدیده برای ما معنایی دارد، آیا دینی است یا چیز دیگری؟ چرا که برخی به پرستش ماه مبادرت می‌ورزیدند. برای همین برخی از او پرسیدند که این در آیه 189 سوره بقره آمده است. در آنجا آمده که « یَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ» یعنی از تو درباره ماه‌های نو (منظور هلال ماه) می‌پرسند. که در جواب گفته: بگو که آنها وقت‌ها را برای مردم مشخص می‌کنند، و برای اینکه ما دقیقاً زمان آغاز حج را بدانیم. این همچنین به ما کمک می‌کند تا زمان ماه رمضان را دریابیم؛ ماهی که برای روزه گرفتن مشخص شده است. خوب، برای همین ماه‌های مسلمانان بر اساس تقویم قمری است. ما ماه را نمی‌پرستیم. ما چیزی را جز خدا مورد پرستش قرار نمی‌دهیم. در ادامه گفته می‌شود، چیز دیگری که از تو می‌پرسند اینکه در مورد ورود به خانه از پشت آن چه کنیم؟ چرا که آنها آن را نیک می‌دانستند. بلکه نیکی به تقواست، یعنی اینکه نسبت به خداوند سرسپرده باشید و مسلمان خوبی باشید. و سپس ادامه یافته و در آیه 190 می‌گوید که ما درباره کسانی که به دنبال ما هستند و ما را درگیر پیکار و جنگ می‌کنند چه کنیم؟ معمولاً ترجمه‌ها از واژه «fight» بهره برده‌اند. اما این واژه به معنای «combat » مد نظر است. یعنی نه جنگی که مثل کشتی گرفتن یا با بوکس باشد؛ بلکه جنگی که با شمشیر انجام می‌شود. در پاسخ گفته شده، شما می‌توانید در صورتی آنها وارد نبرد با شما شدند، با آنها نبرد کنید (بجنگید). برای اینکه آنها برای چندین بار از مدینه تا مکه آمده بودند.... مثل آنکه  شما از مدسکو تا لس‌آنجلس را پیاده بروید، و شما  بخواهید به جزیلند بروید ... این اهمیت ندارد؛ بلکه اهمیت به این است که شما التزام و تعهد خود را تکمیل کنید، یعنی به سرزمینی بروید که مقدس است که آن برای مسلمانان زیارت محسوب می‌شود. معادل زیارتی که مسیحیان انجام می‌دهند ما مسلمانان نیز انجام می‌دهیم...

آنها در آنجایم مورد آزار قرار گرفته و نمی‌توانستند که با آنها وارد جنگ شوند؛ چرا که این برای آنها جایز و مباح نبود. ولی اکنون این اجازه داده شده بود که اگر آنها جنگ با شما را آغاز کردند، شما می‌توانید با آنها بجنگید. و اگر آنها دست از جنگ کشیدند، شما هم بایستی جنگ را متوقف کنید... عرب‌ها برای یک شتر چهل سال در جنگ بودند و پیوسته یکدیگر را می‌کشتند. این جزئیات به اعراب داده شده بود که چگونه وارد جنگ شوند. ... اما این آزمون بزرگی برای اعراب بود. آزمون بزرگ مسلمانان این بود که نباید به مدت 13 سال بجنگند. آنها بستگان خود را می‌دیدند که مشرک (بت پرست) بودند. که برای خدا شریک قائل می‌شدند. این انسان‌های بد که به مسلمانان آزار می‌دادند و به حقوقشان تجاوز می‌کردند و حتی به ناموس آنها تجاوز می‌کردند و حتی آنها را می‌کشتند، ولی مسلمانان در عوض نمی‌توانستند با آنها وارد جنگ شوند.

آنها می‌خواستند بجنگند ولی پیامبر (ص) به آنها اجازه جنگ نمی‌داد؛ چرا که دستوری از سوی خدا دریافت نکرده بود. اما اکنون این آیه در مدینه نازل شده بود. با آنها بجنگید اگر جنگ با شما را شروع کردند و هنگامی که دست از جنگ کشیدند، شما باید جنگ را متوقف کنید و تجاوز نکنید.... در آیه 191 این ادامه می‌یابد و می‌گوید آنها را بکشید، اما در جنگ؛ چرا که کشتن متعلق جنگ است؛ چون آنها شما را در آنجا می‌کشند شما هم آنها را در جنگ بکشید. و آنها را همان‌گونه که بیرون راندند، آنها را بیرون رانید....اما نه با مردم مکه؛ کسانی که آنها را آزار داده و کشته بودند؛ مگر که وارد جنگ شوند. ... به سرزمین خود بازگردید و شما می‌توانید آنچه را که به شما تعلق داشته ادعا کنید. شما می‌توانید بازگردید و حج خود را به جای آورید و عمره گزارید. این اجازه از سوی خداست. ولی باز خدا می‌گوید اگر آنها جنگ را متوقف کردند؛ شما هم بایستید... دوباره می‌گوید شما نباید در اطراف خانه خدا کعبه بجنگید، مگر که شروع کنند و اگر ایستادند شما هم باز ایستید. در ادامه می‌گوید او یکتاست. خدای بزرگی است که مهربان است. خدای بزرگی که این جهان را کنترل می‌کند. ولی شما این را آسان گرفته‌اید. سپس در آیات بعد به مسئله حج و جزئیات آن و «قتال» (combat) می‌پردازد که مشابه همین است.....

مترجمین از واژه «جهاد» استفاده کرده‌اند؛ زیرا که ترجمه از دانشجویان ابن تیمیه بوده است. ابن تیمیه یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان این عصر بوده و همچنین معروف است به خاطر مسئله جهاد و جنگ با مشرکان که از دیگر نقاط می‌آمدند... خوب، هنگامی که شاگردانش شروع به ترجمه قرآن کردند، از مسئله جهاد سخن گفتند. اما واژه «جهاد» در آیه نیست. این در این آیه نیست. شما عربی می‌دانید. اینجا نیست. اما معنای جهاد به طور کلی وجود دارد که باید از آن صحبت کرد. و شما باید چیستی جهاد و چیستی قتال را بدانید. قتال در این آیه (combat) است، جهاد نسخه و معنای گسترده‌تری دارد. چرا که ما انواعی از جهاد داریم... به سایت islamalways.com بروید و شما در آنجا می‌توانید موضوعات زیادی بیابید... آنجا بروید و در مورد اسلام بررسی کنید. به searchforislam.com بروید و واژه‌ای که می‌خواهید بدانید، در آنجا جستجو کنید.

 

 



[1] - آیات مورد بحث ا89 تا 191 سوره بقره هستند: «یَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِیَ مَواقیتُ لِلنَّاسِ وَ الْحَجِّ وَ لَیْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ ظُهُورِها وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقى‏ وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (189) وَ قاتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ الَّذینَ یُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدینَ (190) وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا تُقاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ حَتَّى یُقاتِلُوكُمْ فیهِ فَإِنْ قاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذلِكَ جَزاءُ الْكافِرینَ (191) فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ (192 )»

«در باره [حكمت‏] هلالها [ى ماه‏] از تو مى‏پرسند، بگو: «آنها [شاخصِ‏] گاه‏شمارى براى مردم و [موسم‏] حجّ‏اند.» و نیكى آن نیست كه از پشتِ خانه‏ها درآیید، بلكه نیكى آن است كه كسى تقوا پیشه كند، و به خانه‏ها از درِ [ورودىِ‏] آنها درآیید، و از خدا بترسید، باشد كه رستگار گردید. (189) و در راه خدا، با كسانى كه با شما مى‏جنگند، بجنگید، و [لى‏] از اندازه درنگذرید، زیرا خداوند تجاوزكاران را دوست نمى‏دارد (190) و هر كجا بر ایشان دست یافتید آنان را بكشید، و همان گونه كه شما را بیرون راندند، آنان را بیرون برانید، [چرا كه‏] فتنه [شرك‏] از قتل بدتر است، [با این همه‏] در كنار مسجد الحرام با آنان جنگ مكنید، مگر آنكه با شما در آن جا به جنگ درآیند، پس اگر با شما جنگیدند، آنان را بكشید، كه كیفر كافران چنین است. (191) و اگر بازایستادند، البته خدا آمرزنده مهربان است. (192) »





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 5 آبان 1391 | توسط : احمد | نظرات()